- повітряні ванни в приміщенні (діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);
- повітряно-сонячні ванни на прогулянках. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно вдягати дитину - відповідно до сезону і погоди, щоб забезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щоб діти не перегрівалися);
- сон на повітрі (якщо є умови);
- обтирання. Початкова температура води - 38 -40 °С, у подальшому її знижують до 26 - 24 °С.;
- обливання . Загартуванню сприяє обливання стоп як самостійна процедура і в комплексі з ходінням босоніж по підлозі, холодному та гарячому піску. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці во- дою з поліетиленових пляшок);
- купання ( у гумових басейнах, встановлених на майдан- чиках, у відкритих водоймах разом з батьками);
- ходьба по вологому килимку, змоченому в сольовому розчині.
- Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонці. Украй обережно сонячні ванни призначаються дітям від 1 до 3 років.
- Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна пере- вищувати 5 хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, посту- пово доводячи до години).
- Приймати сонячні ванни найкраще вранці, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора, коли сонце хилиться до заходу.
- Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40 хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі.
- Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 Сْ.
- Після сонячних ванн, а не до них, дітям призначають водні процедури.
- Рекомендується не перебувати на сонці в повній нерухомості.
- Для попередження перегріву та сонячного удару дітям обов'язково потрібно надівати білі панами або хусточки.
- Улітку, як і взимку, заняття складається з трьох частин,але при його проведенні необхідно кожного разу вра-ховувати стан погоди, в залежності від того, збільшуватиабо зменшувати навантаження.
- Улітку заняття з фізкультури мають відрізнятисядинамічністю, швидкою зміною діяльності. Вихідні по-ложення не повинні бути стабільними, раз і назавждизакріпленими за даними вправами, їх треба частішезмінювати. Ранкова гімнастика
- Улітку ранкову гімнастику слід обов'язково проводити наповітрі.
- У теплу погоду діти мають виходити на гімнастику в тру-сиках і майках, по можливості, босоніж.
- Структура ранкової гімнастики влітку залишається незмінною.
- У залежності від погоди змінюється темп проведення вправ, а інколи вихідні положення.
- спортивні (бадмінтон, городки , ігри з елементами фут-болу та баскетболу).
- рухливі (ігри з ходьбою, бігом, рівновагою; з повзаннямі лазінням; з киданням і ловінням предметів; зі стрибками; на орієнтування у просторі).
- під час ранкового прийому - одну-дві гри малої тасередньої рухливості; - на прогулянках у першу і другу половину дня - на кожнупланується не менше трьох-чотирьох ігор різноїрухливості. При цьому першу гру розпочинають через10-15 хвилин після початку прогулянки, коли діти дещоадаптуються до погодних умов, а останньою проводятьмалорухливу гру; - увечері (після 17.00 - 18.00) - одну-дві гри малої тасередньої рухливості; - під час літньої спеки ігри з бігом або стрибкамидоцільно організовувати в другій половині дня. - при поясненні гри не можна садовити або ставити дітейобличчям до сонця. Сонце заважає малюкам бачити ви-хователя, тому вони погано сприймають пояснення іпоказ рухів у грі. - рольові ; - народні.